Régen jelentkeztem már beszámolóval. Ennek oka az, hogy volt egy verseny Németországban, ami október 1.-én került megrendezésre. Ezen a hétvégén kezdetben szuperül alakult minden. Sajnos mire elkövetkezett a fő összecsapás, a motoron probléma jelentkezett, emiatt nem tudtam befejezni a futamot.
A motor hangjából úgy tűnt, hogy nagy a gond, ezért gyorsan haza siettem, hogy megtudjam a probléma okát. A hengerfejben akadt némi hiba. Megrendeltem az alakrészeket amikor is közölték velem, hogy nincsen a gyárban raktáron ez az alkatrész, három hetet kell várni a megérkezéséig.
Gyorsan el kellett kezdenem kölcsön motort szerezni, mert az Október 8.-ai hétvégén következett a Magyar Bajnokság záró fordulója. Ebben a sorozatban a harmadik helyen álltam és ezt szerettem volna megtartani. Motort kaptam kölcsön, ami más volt mint a megszokott márka számomra. Yamahával vágtam neki. Nagyon izgultam, mert ezzel a motorral a karrierem során csupán egy évet versenyeztem. Szerdán el is kezdtem a teszteket a vassal. Egészen jól haladtam, de azért csütörtökön is nyeregbe kellett pattanjak. Végére sikerült minden beállÃtást megtalálnom.
A bajnoki fordulón egészen jó köridőket tudtam produkálni az edzések alkalmával. Következett a futam. Mindkét futamban nagyon rosszul sikerült a rajtom. A motor kuplungja nem tetszett és nem is tudtam a rajtok alkalmával ezt tökéletesen használni. Első futamban hatodik, a másodikban viszont az ötödik helyen értem célba. Mindkét alkalommal a mezőny végéről kellett felküzdenem magam, ez idő alatt az élmezőny annyira meglépett, hogy nem tudtam velük versenybe szállni. A mögöttem lévő versenyzővel a pontvadászatban sikerült megtartanom az előnyömet. A Magyar bajnokságban harmadik helyen zártam az évet.
A következÅ‘ hétvégén egy újabb verseny következett, ami a Profi motocross versenyzÅ‘k évét zárja le. Ez a csapat bajnoki. Nekem se csapatom se motorom nem volt. HétfÅ‘n egy idegen csapat megkeresett, hogy versenyeznék-e ezen a versenyen a szÃneikben. Mondtam, ha tudnak számomra motort biztosÃtani, akkor miért-ne. Közölték velem, hogy ennek semmi akadálya. Ez a Magyar Suzuki csapat volt. Ez a márka nem volt ismeretlen számomra. Versenyeztem a szÃneikben hét éven keresztül. Sajnos egy újabb szerelÅ‘s, személyre szabós és tesztelÅ‘s hét elébe néztem. Szerencsémre sikerült mindent úgy megcsinálni, beállÃtni, hogy versenyképes legyen a paripa.
Kezdtem elfáradni a sok tesztelésbe és a szerelésbe, de úgy gondoltam kibÃrom, ez lesz az utolsó versenyem ebben a szezonban. Az edzésen a csapatból én tudtam a legjobb idÅ‘ket motorozni. Ezen a versenyen nem idÅ‘mérÅ‘ edzés, hanem qualifikációs futam volt. Én vágtam neki ennek a futamnak, hogy a csapatot a legjobb pozÃcióba juttassam a futamokhoz. Egészen jól haladtam, de a futam végén elestem. Ötödiknek sikerült bejönnöm. Majd jöttek a futamok. Sajnos az elsÅ‘ menetben az egyik csapattársunknak technikai hibája volt, ami miatt feladni kényszerült a versenyt. Nem adtuk fel, hajtottunk és mindent beleadtunk. Sajnos holtversenyben a negyedik helyen álltunk. Mi lettünk az ötödikek, mert volt futamejtésünk. Összességében elégedett vagyok ezzel a hétvégével. Ha nincsen a technikai hiba, akkor dobogóra állhattunk volna. Majd jövÅ‘re jobban sikerül.
Sűrű és mozgalmas volt számomra az elmúlt néhány hét.
Idén viszont már nem lesz több verseny, ahol rajthoz állok. Ennek oka az, hogy nincsen motorom és nincsen már több verseny Magyarországon.
Jövőre folytatjuk!
Fotó: Somogyi Péter